Medycyna estetyczna

Usuwanie głębokich zmarszczek

Zabieg już od: 1500pln

Usuwanie głębokich zmarszczek przy użyciu kwasu polimlekowego

Odmładzający zabieg z kwasem polimlekowym można porównać do bezoperacyjnego liftingu twarzy. Nie jest jednak typowym wypełniaczem. To rodzaj biostymulatora, który – wprowadzany pod skórę – pobudza komórki do produkcji kolagenu. W wielu przypadkach pozwala to na znaczne wygładzenie bądź nawet usuwanie głębokich zmarszczek!

Co to jest kwas polimlekowy?

Kwas polimlekowy to biodegradowalna substancja, której struktura chemiczna jest zbliżona do naturalnie występujących w naszym organizmie kwasów. To, co sprawia, że kwas polimlekowy jest doceniany w świecie medycyny estetycznej i kosmetologii, to jego wspomniana zdolność do stymulowania produkcji kolagenu w skórze. Kolagen to z kolei kluczowe białko odpowiedzialne za elastyczność i jędrność skóry.

Kiedy kwas polimlekowy jest wprowadzany pod skórę, zaczyna działać jako biostymulator. Prowadzi to do naturalnego efektu odmłodzenia skóry. Z tego powodu zabiegi z użyciem kwasu polimlekowego wykazują się wysoką skutecznością w redukcji zmarszczek, poprawie jędrności i objętości skóry, a także w modelowaniu owalu twarzy.

Warto dodać, że kwas polimlekowy jest całkowicie biodegradowalny i biozgodny, czyli bezpieczny dla ludzkiego organizmu. Z czasem jest on naturalnie metabolizowany i eliminowany, nie pozostawiając po sobie śladu w organizmie.

Jakie efekty daje kwas polimlekowy?

Wraz z upływem czasu deficyt kolagenu staje się coraz bardziej widoczny – pojawiają się głębokie zmarszczki i fałdy, skóra jest cieńsza i zaczyna opadać. Kwas polimlekowy pod oczy lub zastosowany na innej partii twarzy może częściowo cofnąć i zatrzymać te objawy starzenia. Wytwarzany kolagen uzupełnia niedobory, wygładzając zmarszczki i przywracając utraconą jędrność.

Modelowanie twarzy kwasem to przede wszystkim:
- usuwanie głębokich zmarszczek pod oczami,
- kwas polimlekowy na dolinę łez,
- usuwanie głębokich zmarszczek na czole,
- zniwelowanie cieni i wyrównanie kolorytu skóry twarzy.

Polimlekowy kwas działa dwuetapowo. Początkowo ubytki skóry są wypełniane objętością wstrzykniętego preparatu. Po paru dniach zawarta w nim woda wchłania się i następuje chwilowe cofnięcie efektu. Kolejny krok to proces syntezy kolagenu i odbudowanie tkanek.

Efekty zabiegu z użyciem kwasu polimlekowego mogą utrzymywać się nawet do 2 lat. To oznacza, że skóra powinna wyglądać młodziej, jędrniej i zdrowiej przez długi czas po zakończeniu serii zabiegów. Lekarz zaproponuje Ci częstotliwość i zakres zabiegów – tak, aby można było osiągnąć najlepszy możliwy rezultat. Warto wiedzieć, że zabiegi z jednej serii powtarza się co 4-6 tygodni, a efekty stają się coraz bardziej widoczne. Po 2 latach należy umówić się na zabiegi przypominające.

Zalecenia po zabiegu

Bezpośrednio po zabiegu należy pamiętać o masażu leczonych obszarów skóry. Zapewni to równomierne rozprowadzenie preparatu. Należy to powtarzać przez co najmniej 2 tygodnie oraz minimum 2 razy dziennie. Inaczej może dojść do powikłań po kwasie mlekowym, np. powstania grudek pod skórą lub stwardniałych obszarów.

Ponadto należy unikać ekspozycji na słońce, wizyt w solarium oraz w saunie. Odstawiamy też kosmetyki zawierające drażniące substancje jak np. alkohol.

Usuwanie zmarszczek – wskazania

Zabieg może być dla Ciebie odpowiedni, jeżeli zauważasz któryś z poniższych objawów i zależy Ci na tym, aby odmłodzić skórę:
- wiotkość i straty w objętości tkanek dolnej części twarzy,
- zapadające się policzki,
- zapadnięta okolica skroniowa,
- głębokie zmarszczki biegnące od nosa do kącików ust,
- nieregularny kształt żuchwy,
- brak jędrności skóry szyi.

Przeciwskazania do modelowania twarzy

Zabieg z kwasem polimlekowym może nie być odpowiedni, jeżeli:
- cierpisz na ostre lub przewlekłe choroby skóry,
- masz tendencję do tworzenia bliznowców,
- walczysz z chorobą nowotworową,
- cierpisz na choroby tkanki łącznej,
- jest to okres ciąży lub karmienia piersią,
- masz zdiagnozowane choroby autoimmunologiczne.

Szukasz możliwości usuwania głębokich zmarszczek w Białymstoku? Zapraszamy do konsultacji ze specjalistami Instytutu Dr Stawowskiej. Pierwszym krokiem do wykonania zabiegu jest spotkanie z lekarzem, podczas którego przeprowadzi dokładny wywiad, rozpozna potrzeby oraz przedstawi możliwe do uzyskania efekty, ale także związane z zabiegiem ryzyko.

Usuwanie głębokich zmarszczek - cena:

Modelowanie owalu twarzy kwasem polimlekowym (sculptra) - 1 ampułka

1500zł